Daar ben ik weer.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer.. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer..

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

30 Augustus 2014 | Curaçao, Curaçao

Even weer een verslag van mij.. leuk om te schrijven en jullie op de hoogte te houden.
Gisteren vroeg uit de veren, ja dat gaat ook makkelijk want het is warm zo in de morgen. Maar ja, even lekker ontbijten met elkaar en we moesten vandaag zonder onze mentor naar de stage van mijn huisgenootje. Ze is slim geweest en heeft het op Google Maps opgezocht waar we langs moesten. Prima.. Laten we de reis beginnen. We moesten naar Julianadorp. Verwacht je dat het op de bordjes staat, althans in Nederland wel. Maar hier kennen ze geen duidelijke naambordjes van het dorp en straatnaam bordjes ho -maar.
Goed. Onze reis begon om 9:00 uur, omdat we om 10;00 uur aanwezig moesten zijn, zijn we vroeg vertrokken.
Wij netjes de routebeschrijving volgen.. met veel verkeerd rijden, toeteren en van de omgeving genieten konden we het nog niet vinden waar Julianadorp was. Dus de mensen maar vragen naar de straatnaam en Julianadorp.. Denk je dat ze dat kenden ? nee, de 1 stuurt ons naar links terwijl de andere ons naar rechts stuurt. Bleek dat we al 4 keer door Julianadorp hadden gereden en ja hoor, ook al 4 keer langs stage..
We zagen wel steeds een school maar nergens een kinderopvang te bedenken.
Met z'n 2en maar vragen bij die school waar we moesten wezen omdat we er al wel 4 keer bij langs hadden gereden. Die vrouw zegt dood leuk, ja kinderopvang is hier achter... ooh duss... Wij auto parkeren. vragen waar ze moest wezen. Je verwacht het al... Verkeerde locatie. Die vrouw is gebeld, gemaild en gsmst. en even later kwam ze er aan met haar auto om ons naar het goede adres te lijden.
Het was inmiddels half 11. Met als vertrektijd 9:00 uur hahaha :-)
Eindelijk maar toch op locatie.. Google Maps is niet betrouwbaar hier op Curaçao. straat naam bordjes zijn voor de helft aanwezig en bordjes die moeten aangeven dat je in een dorp bent kennen ze niet.

Haar stage is mooi, en veel te vergelijken met de Nederlandse kinderopvang, wel wat beperkter in speelgoed.
Na het gesprek hebben we nog even met onze trouwe auto rond gereden en uiteindelijk weer bij appartement aangekomen.
Lekker niks doen, Want inderdaad, veel op 1 dag plannen zit er echt niet in.

Boodschapjes gedaan en 's avonds lekker op tijd gegeten.
Wij wilden voor zonsondergang nog even naar het strand. Onze buurtjes ;-) en ik zijn nog naar het strand gereden en hebben nog wel wat van de zonsondergang meegemaakt, heeel moooi... even wat foto's gemaakt en zijn vlot weer terug gegaan..
Op tijd slapen want ja, morgen is de dag voor de kennismaking met mijn stage... De dagen vliegen om voor mijn gevoel maar het is super hier en vermaak me prima.

VRIJDAG; Kennismaking
Om half 1 moesten we aanwezig wezen.. Lekker in de morgen geluierd maar ook dat verveelde wat. Hup in de auto en naar het winkelcentrum die we al eerder tegen waren gekomen.. Ik mocht rijden, spannend hoor, andere auto dan gewend, heuvels en bijzondere rijstijlen hier hoor. haha. We zijn veilig aangekomen op plek van bestemming.
De naam luid van het winkelcentrum: Shoppingcenter ''De Bloempot''.. ;-). Het winkelcentrumpje was kleiner dan we dachten. Paar winkels en we waren er door heen, en ook zeer dure winkels.. jammer maar ja. we moesten weer terug om spullen te pakken en naar stage te gaan. Daar waren we op tijd en reden bijna meteen goed..
Daar aangekomen was onze mentor ook aanwezig op de afgesproken plek.
Het ziekenhuis gaf mij als eerste indruk; oud, en bijzonder. iets wat ik niet gewent ben. Bij binnenkomst vroegen we waar we heen moesten. Ik keek me ogen uit, buiten ziekenhuis om over balkon naar ander gebouw. Dat bleek het nieuwe gedeelte te zijn, het ziekenhuis op zich is al 150 jaar oud en ze zijn bezig met een nieuw ziekenhuis. Op vele afdelingen kan je zomaar naar binnenkijken en zie je de patiënten liggen. Veel indrukken voor het gesprek begon.
Het gesprek zelf ging goed, leuke vrouw, aardig, en niet te moeilijk. Ze vinden het fijn dat er stagiaires zijn.
Ik kreeg te horen dat ik niet op de interne afdeling mocht stage lopen maar op de SPOEDEISENDE HULP.. Hoe mooi is dat.. super mooie uitdaging zeg.. Daar ga ik heel veel leren. Alles komt daar langs. Maandag om 8:00 uur eerst aanwezig zijn voor onze eerste dag, die dag worden we ook naar de afdeling geleid en kennismaken met de afdeling. Ik heb zoveel zin om stage te lopen daar.
Onze diensten voor de dag begint om 6:30 uur. vroeg pissen dus..
Mooi voor de warmte aan.
8:00 uur precies daar zijn was niet nodig want op tijd komen is een moeilijk woord voor ze hahaha.
Terug bij de auto zijn we nog gauw even langs de winkel geweest en daarna weer naar huis.

Nog in de middag lekker aan het strand gelegen; Mambo beach..
De zon brand goed in de middag zeg.. poehh.. een duik in het heldere water en het is weer goed. Factor 50 voor insmeren is zeker nodig hoor voor de echt hollandse mensen.

De avond,, och we hebben weer gelachen.. de andere 2 dames zijn naar Zumba, ik en Marjan trakteerden ons zelf op een McFlurry bij de McDonalds. Lopend heen --goed bezig nie?
Onderweg aan onze linkerkant heb je huizen met gelukkig grote hekken. want als je erbij langs loopt, vliegen de blaffende honden ongeveer om je oren, en als je daar niet op verdacht bent, ja..... dan schrik je je helemaal wezeloos.. en niet 1 huis met een hond, neee meteen 4 huizen met 4 waakse honden, en 4 keer niet verdacht op de honden.
met bijna knikkende knieën aangekomen bij de kruising, goed uitkijken hoor want dat is niet zonder gevaar als loper de weg over.
Tegen de schrik maar een McFlurry bestellen. Een Flurry hier zal wel het zelfde zijn als in Nederland. Dus wij 1 bestelt, ik 1 met M&M's en Marjan 1 met Orio koekjes.
Ijs in het bakje, Chocolade in het bakje, saus in het bakje M&M's in het bakje. en eet smakelijk. uuuuu mevrouw, vergeet u niet te roeren?. Maar blijkbaar kennen ze dat hier niet,, Dit mogen ze ook wel in Nederland doen want het smaakte prima,, echt heerlijk.
De terugweg waren we natuurlijk wel goed verdacht op onze lieve buurthondjes hahaa..
Veilig weer thuis in het huis..

Nou mensen, dit is wel weer een lang verhaal.
Tot een volgende keer.
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Hier op mijn blog zal vanaf 25 augustus mijn verhalen op komen te staan met wat ik allemaal ga beleven in Curaçao.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7572

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

mijn stage in Curaçao

Landen bezocht: