Bijna vakantie ! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu Bijna vakantie ! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu

Bijna vakantie !

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

19 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Nog 12 nachten en dan eindelijk zijn papa en mama hier bij mij.
Ik verheug me er echt heel erg op. Zo zin om samen gezellige dingen te doen.
Maar nu eerst moet ik nog 9 dagen werken..

Donderdag 9 oktober lekker gewerkt. Het gaat steeds beter. Ik voel me nu steeds meer een werknemer dan een stagiaire maar ik heb het echt naar mijn zin. Ik leer veel en word veel vrij gelaten om te doen wat ik wil. Hier leer ik van en de uitdaging is groot. De dagen hier vliegen ook ontzettend snel om en de collega's zijn super leuk. Mijn bijnaam van begin is LOESJE. Omdat 1 collega me zo noemde omdat het makkelijker was om ze zo te noemen, en nu iedereen noemt me zo.. Geweldig !!

Vrijdag zaterdag en zondag weeeekenddd.. en zodra er weeekend staat, betekend dat stappen. Vrijdag avond Zanzi bar.. ooh wat een gezelligheid, wat borreltjes op en dansen op muziek wat ik eigenlijk niet echt heel leuk vind maar lekker gek doen en dan word het vanzelf gezellig. laat op bed en daarna heerlijk uitslapen. Brakke dag, (vaak zo he:-) ) Maar dat neem ik voor lief. Zaterdag lekker naar op het strand vertoeven. Heerlijk genieten van het niks doen. Wederom gingen we zaterdagavond weer uit. Hoe moe ik ook was. we gaan feestje maken. Maar ik ben verstandig geweest want ik was de bob. We gingen naar Café de Tijd. Met z'n 5en feesten. Het was immers 90's party. dat bevalt me goed hahaha.
Zondag helemaal naar de knoppen. moe moe moe.. Niks doen en in de middag zijn we naar het strand geweest bij Cabana Beach, Na veel gemis van huis toch maar afleiding gezocht.
Ja met zulke weekenden vliegen de dagen voorbij. man o man wat een super gezellig weekend gehad en wat kan ik genieten van mensen die dronken zijn terwijl ik zo nuchter als maar kan ben.

Maandag, dinsdag en woensdag werken. De smaak is te pakken. Helaas denken mijn collega's ook zo, zij op kantoor, ik aan het werk. Ik ken me grenzen dus weet wat ik kan doen, ben niet eindverantwoordelijke dus lui zijn kunnen ze niet altijd zijn. Vele patiënten vinden het fijn als ik op de afdeling ben omdat ze vinden dat ik het goed doe, en mijn hart op de goede plek heb.. Super fijn om te horen.. Je kan merken dat ze blij zijn. ook al loop je even naar binnen en vraag je hoe het met ze gaat. Dat vinden ze al fijn. Maar ook als ze wat vragen, handel ik meteen. Niet van; ja ik kom zo. Want dan kan je er gif op innemen dat ze niet komen. En dat zou ik zelf ook niet fijn vinden.
Maar ja, ook hier is weer een cultuurverschil. Maar dat geeft ook uitdaging voor mij.
Donderdag vrij, die avond goed benutten... Stappen bij Wet en Wild. Wilde het drinken beperkt houden maar ondanks het geld op, je krijgt drinken hahahaha. we hebben mooie avond gehad. Was vroeg afgelopen maar laat thuis. Ach ja, je went er wel al bijna aan. Om je heen kijken en je ziet Nederlanders, en woensdag vooral Militairen.. Niks mis mee, het was gezellig :)
Donderdag dan toch ondanks het moe zijn, zinnen verzetten en met school bezig, verslagen maken en opdrachten maken. Kleine beetjes doen dan gaat het perfect.
mijn instelling was om vroeg naar bed te gaan, omdat ik vrijdag weer moest werken. maar het is mislukt. Stroom uitgevallen. reden? te weinig stroom op eiland dus gaat er een dorp/ deel van Curacao uit. Jammer voor ons, wij waren de pineut. Had net het idee om me te gaan douche maar was beneden bij de meiden en ik ga me niet douche in donker. Wij vragen hoe lang het nog zou gaan duren. Dit kon verschillen tussen een half uur en een paar uur. Okee, dan maar zaklamp aan van telefoon en douche, maar die moest ook aan lader want anders had ik geen wekker.. OOOO, straks verslaap ik me. Toch maar na douche wachten tot het stroom er weer was. Gelukkig was even daarna het stroom er weer. Half 11 inmiddels. Laat geslapen en je raad het al, vrijdag kapot. Moe en proberen wakker te blijven. dag ging wel redelijk snel voorbij omdat ik werk ging zoeken om wakker te blijven hahhaha.. thuis om half 4.. Omkleden en op tijd naar bed. Dit keer is het redelijk gelukt om op tijd naar mijn bed te gaan. Dit weekend had ik werkweekend.
Toch was ik moe, niet echt fit en brakjes.. Die zaterdag weinig gedaan omdat ik me dus niet echt 100% voelde. Conclusie. Rem op stappen hihi. Weekend niks doen en op tijd slapen.
Op zaterdag was ik niet overgeplant maar ingeplant. Mooi dacht ik, dat word wat. Eerste weekend en dan gelijk vol aan de bak. Maar nee, weekend doen we rustig aan. wachten, wachten, wachten. Ik heb me voorgesteld om ook niet eerder de afdeling op te gaan dan dat zij ook gaan. Inmiddels kwart voor 8 terwijl we om half 7 beginnen. Hele dag beetje achter de meet aanlopen. Maar ik heb 4 bewoners onder mijn hoede en het is me perfect afgegaan, Ik heb gedaan wat ik moest doen. Veel verantwoordelijkheid genomen voor de zorg, rapporteren en overdragen. Ook wel is een leuke dag om zo mee te maken. Alleen jammer dat ze meer van de tijd met de telefoon bezig zijn dan werken. Of zeggen dat ze moe zijn en dan per direct naar kantoor gaan om te slapen. Daar moet ik erg aan wennen omdat ik vind dat je je aandacht moet geven aan patienten. Maar ja, niet te veel ergeren en mijn eigen plan maar trekken, wel alles in overleg doen maar ik hou me dan wel aan afspraken qua tijden van bepaalde dingen doen. Zij vonden het wel erg makkelijk blijkt dat ik alles doe want ze worden echt luier met de week.
Eenmaal thuis, zitten, makkelijk eten en bijkomen. De rest van de meiden gingen nog op stap omdat ze natuurlijk weekend hadden, maar ik lag er dit keer om 9 uur al in. Wat heb ik toch heerlijk geslapen. Zelfs dit keer voor de wekker wakker. Want die wekte me weer om 5:20 uur. Ik voel me deze zondag goed. Ik voel me wakker en vol energie.
Vandaag nog rustiger dan de zaterdag maar wel heel leuk om een weekend mee te maken. Ook wel goed voor me omdat ik maar is op tijd naar bed moet haha.
Vanavond ook maar weer vroeg erin kruipen.
Inmiddels hoeven we nog maar 9 weken en dan ga ik al weer naar huis. Wat vliegt de tijd zeg..
Eerst nog even hard werken, en dan fijne 10 dagen met pap en mam hebben, Ik ben ook wel toe aan even vakantie.. geen verplichtingen en zeker geeeen wekker.

tot 1 volgende keer

xxxx

  • 21 Oktober 2014 - 19:56

    Mama:

    Wederom weer leuk om jou verslag te lezen....fijn dat je op stage je plekje hebt gevonden..en ja wat betreft de tijd buiten stage !!! Whahaha daar laat ik me hier maar niet over uit ...wel fijn om jou binnenkort weer even in het eggie te zien / voelen / ruiken hihihi... En ja meid de tijd vliegt ....geniet van alles wat je daar meemaakt , voor je het weet is het weer voorbij, maar deze belevenis kunnen ze je nooit meer afpakken .... Veel liefs en tot snel xxx mama

  • 26 Oktober 2014 - 15:52

    Diny Scholten:

    Hallo Sylvia,
    Leuk dat je het daar zo naar je zin hebt. Je hebt het wel druk met werken, de studie en natuurlijk het UITGAAN. Jouw pa en ma zijn snel bij je en dan kun je hun al het moois van Curacao laten zien.
    Groeten en een mooie tijd met je pa en ma.
    Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Hier op mijn blog zal vanaf 25 augustus mijn verhalen op komen te staan met wat ik allemaal ga beleven in Curaçao.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 7566

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

mijn stage in Curaçao

Landen bezocht: