Bon dia, bon tardi, bon nochie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu Bon dia, bon tardi, bon nochie - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu

Bon dia, bon tardi, bon nochie

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

05 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Weekend, laat ik daar mee beginnen en ja.. ik ben er na 4 dagen werken wel echt aan toe. haha.
Vandaag geen wekker om 5:20 uur maar lekker uitslapen tot 8:15.
Beetje aankeutelen vandaag en weinig verplichtingen.
Tegen 10 uur met de was naar de wasserette gegaan en met de andere 2 meiden de winkels even bekeken in de buurt. De ene kant van de straat is goedkoop. Maar kom je aan de andere kant van de straat dan is het ontzettend duur.. daar waren we ook snel op uitgekeken.
Om kwart over 12 moest ik mijn huisgenootje halen omdat die vandaag wel moest werken.. Wel gezegd; in 1 keer goed gereden. Het blijft wel met gevaar rijden op de weg, want van uitkijken echt niet gehoord hier.

We waren toch op pad dus wilden eerst even een eurostekker gaan kopen maar bleek dat de winkel dicht was en pas om 14:00 uur open was. Dus dan maar eerst richting de winkel in de buurt. En... je raad het nooit. We zijn bij de Albert Heijn geweest. Toen we binnenstapten zei ik meteen. Welkom in Nederland. Want hier blijkt ook maar weer, alle Albert Heijnen zijn hetzelfde ingedeeld en met de zelfde producten.
Mensen zeiden dat het best duur was omdat het uit Nederland moet komen maar dat viel reuze mee. Er word dus de volgende keer boodschappen doen bij een vertrouwde supermarkt. :-)
De wasserette is geen wasserette waar we weer heen gaan want ik mis inmiddels een handdoek en ze zeggen niet te weten waar die is. De andere keer gaan we wel ergens anders heen.

Owwjaa.. Gisteren hebben we onze eerste Papiamentse les gehad. Erg leuk. We hebben geleerd om een klein gesprekje met elkaar te voeren. dat moeten we nu uit ons hoofd leren voor aankomende dinsdag. Wel super handig om dat straks te kunnen zodat ik op stage dan wel mee kan luisteren met wat er word gezegd.

Zaterdag zijn we naar het strand geweest: Playa Porto Mari. Ook een super mooi strand. Lekker gezwommen en gesnorkeld. De visjes bekeken, het verbaasde me over de soorten vissen in het water die je zo niet ziet zwemmen, groot klein en echt heel mooi. Tijd om ook maar een snorkel te gaan kopen.
's middags voor ons gezellig met mama, papa, Geert en Ida geskypt. Gezellig, zo ben je toch een klein beetje op visite. Jammer dat het stukje worst niet aan mij gegeven kon worden hahaha.

Omdat het de laatste avond was voor ons reisgenootje zijn we uiteten geweest bij plein café Wilhelmina, en als keuze heb ik Willem Alexander gegeten. Goedkoop en zeer lekker. We hebben een fijne avond gehad. Dan komt het vertrek voor morgen wel al snel dichtbij.

Zondag eerst maar uitgeslapen en we maken er een rustige dag van.. Vandaag brengen we Ymke naar het vliegveld en ik ga vandaag bezig met een verslag schrijven voor school, helaas hoort dat er ook bij haha.
Morgen weer fijn naar stage en zien wat mij de week weer brengt..

tot een volgende keer xxx

  • 07 September 2014 - 17:47

    Mama:

    Leuk om weer jou verhaal te lezen...en ja dat Skype is toch wel heel bijzonder, maar ow zo leuk....eerste stage week zit erop dus je weet nu een beetje van het werken daar...fijn dat je het leuk vind...op naar week 2, heel veel plezier en succes.....toi toi toi...knuffel van papsie en mamsie hihihi.....xxx

  • 08 September 2014 - 08:58

    Yvonne:

    Hoi sylvia, leuk je verhalen te lezen. Heel veel succes en plezier! Zet hem op! Groet, yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Hier op mijn blog zal vanaf 25 augustus mijn verhalen op komen te staan met wat ik allemaal ga beleven in Curaçao.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 7559

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

mijn stage in Curaçao

Landen bezocht: