Kan veel veranderen in een week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu Kan veel veranderen in een week - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu

Kan veel veranderen in een week

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

10 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Dag mensen :-)

Ons avontuur begon met z'n vieren maar helaas is Ymke naar huis gegaan. En zo begint de week met 3 man. Het is toch wel wennen. Maar ja we gaan toch verder met onze stages.
Maandag nog met veel plezier heen maar merkte in de middag wel dat ik het niet zo naar me zin kreeg. Niemand had omkijken naar me en sprak alleen maar Papiaments. En dat maakt het communiceren lastig en initiatief tonen ook. Mijn eigen initiatief is dus geweest om te mailen voor een andere afdeling. en daar werd heel goed op gereageerd want gisteren werd er al tegen me gezegd dat ze contact gingen opzoeken met de afdeling chirurgische vrouwen. Wat was ik blij dat te horen. De spoed was een hele uitdaging maar daar moet je de taal voor kennen en ervaring hebben. Ben blij dat ik dit mee heb mogen maken maar de chirurgische vrouwen word ook zeker leuk, structuur en mijn verdieping is daar ook beter denk ik.

Vandaag (woensdag) heb ik een rondleiding gehad en kennis gemaakt met mijn nieuwe collega's. Leuke collega's en super gezellige afdeling. Morgen mag ik dan ook gelijk beginnen. Wat goed geregeld weer.
vanavond even wat verdiepen in de afdeling en zien hoe het morgen gaat.

Het stroom van ons is op !!!! Gelijk maar even nieuwe halen.. want we moeten het hier opwaarderen. Code mee, naar tankstation en stroom halen en op het kastje weer opwaarderen. hahaha.
Anders zitten we straks zonder stroom en dat moet ook niet. Volgens ons hebben we het wel redelijk goed gebruikt en niet te veel. Wat ons meer zorgen maakt is het water want dat is namelijk wel duur .. :-(.
douche aan, haren wassen, douche uit, inzepen en afspoelen en dan weer uit want ja , je moet toch ergens op besparen.
Zo leren we ook met water om gaan. Wat zal ik blij zijn als papa en mama er zijn want dan ga ik toch uitgebreid douche daar, heerlijk. kan me er nu al op verheugen. hahaha..
Ik voel me al wel veranderd in deze 2 weken. Op positieve manier.

Zoals de afgelopen dagen miste ik thuis wel dus Diny, er zijn al wel wat chocolaatjes op hoor hihi.
Maar ze smaken echt super lekker hmmmmmm...Echt hollands haha. Weer een moment van thuis zijn.

Papiaments leren is leuk zeg. Je herkent nu steeds meer woorden en het is niet eens moeilijk. Ik zal volgende keer wat woordjes melden en zinnen zodat jullie weten wat ik leer haha..

Dag mensen !! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Hier op mijn blog zal vanaf 25 augustus mijn verhalen op komen te staan met wat ik allemaal ga beleven in Curaçao.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 7562

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

mijn stage in Curaçao

Landen bezocht: