Volgens mij een beetje te laat - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu Volgens mij een beetje te laat - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu

Volgens mij een beetje te laat

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

17 November 2014 | Curaçao, Curaçao

Zo duurde het nog 12 dagen en zo zijn papa en mama al weer weg.
We hebben voor die tijd de dagen afgeteld en konden niet meer wachten tot het zover was. Bij de laatste dag was het heel bijzonder. Even nog voor laatste keer Skypen en dan zeg je ''tot morgen'' en dan spreek je ze in het echt. Dat vond ik wel een super raar moment. De dag dat zij in het vliegtuig zaten om 31 oktober heb ik nog een dagje gewerkt, even afleiding en geen gedachten bij papa en mama om hoe het zal gaan. De dag duurde voor mijn gevoel wel langer dan anders. Toch werd het 3 uur. Eindelijk..... Gauw naar huis, spullen pakken voor de eerste dagen en op naar het Vliegveld. Inmiddels de 3e keer dat ik er kom.
Heel raar dat ik nu bij de aankomst hal sta om pap en mam op te wachten. Vliegtuig veilig geland. Fijn.. de deur ging steeds open maar geen papa en mama. Wat vond ik dat spannend zeg. Maar eindelijk maar toch, zag ik ze. Ze zagen mij eerst niet, later wel. Maar dat gevoel is haast niet te beschrijven. Ze staan voor me. Knuffelen en de tranen werden me de baas. Maar dit was echt zo fijn om ze te omhelzen en te zien.
Ja maar wel in lange broek, pff wat moeten ze wennen aan de warmte haha 
Samen even wat drinken en daarna konden we vertrekken en de vakantie laten beginnen
Zij hadden een georganiseerde rit naar hun appartement en ik ging met de taxi. Ik was er natuurlijk al eerder dan hun omdat zij nog meer vakantiegangers moesten afzetten.
Tegen 17:00 uur kwamen ze aan en konden de papieren in orde maken want ja, ik blijf natuurlijk 10 dagen bij ze, heerlijk. Nadat dat gedaan was, zijn we naar ons huis gegaan. 1 woord prachtig. Wat een mooi huisje. Hier kan ik me wel in vermaken. Eigen slaapkamer met 2, 2 persoonsbedden en eigen badkamer met WARM WATER, wat kan je daar van genieten als je thuis altijd onder koud water staat te douche.. Kan ik hier niet blijven tot 20 december? 
Ik moest wel steeds kijken en realiseren dat papa en mama er echt waren, het voelde nog niet heel geloofwaardig.
Maarja,ze zijn er echt.. super fijn. Ze hebben de koffers voor een deel uitgepakt, en wat zat in dekoffer !!!! VERS BROOD VAN BAKKERIJ PEPPING … HEERLIJK OM EIGEN BROOD WEER TE ETEN.
En ze hebben toch een partij leuke kleren voor me meegenomen en mijn heerlijke geurtjes (L) heeeerlijk,, zo blij mee.
Papa en mama hebben zich even opgefrist, want ze hebben wel last van de warmte.
Vervolgens wilden we even naar een mini market om de eerste boodschappen te doen, ik had opgezocht waar het was en het leek dichtbij maar blijkbaar was het nog een eindje lopen, ook gelijk een mooie wandeling gehad haha,. Ook nog net op tijd want hij ging ook al bijna dicht. Het bleek de minimarket te zijn waar wij ook als eerste zijn geweest. Wel bijzonder om daar dan nu met papa en mama te lopen.
Toen we terug waren hebben we heerlijk pasta gegeten bij Mambo Beach. Heerlijk.. de eerste avond en nu al goed. Fijn dat ze er zijn, de leuke week kan beginnen. Thuis aangekomen waren ze moe van het reizen en zijn gelijk maar naar bed gegaan.
Die ochtend hadden ze het meteen warm,warm warm warm.. Ja ik niet meer hoor.. maar wel begrijpelijk hihi. Deze Zaterdag eerst maar is naar het hotel tegen over ons om de auto op te halen, ik was benieuwd wat voor auto het was. Papa en ik die kant op, papieren regelen en kregen we de sleutel van een Kia Picanto Automaat met het bouwjaar 2015. Hoe kan het ?!! haha.. Maar een super super mooie auto, heerlijk om in te rijden, want ik ben over, ik koop ook een automaat en het liefst ook een Kia Picanto. Hihi
Daarna maar de grotere boodschap doen in de grote winkel, zo groot kennen wij ze niet in Nederland. Daar aangekomen was het zoooooooo druk. Dus voor mij een leer, geen boodschappen doen op zaterdag daar. Papa en mama vonden het wel heel mooi en hebben ook een mooi poosje in de winkel gelopen. Weer in de mooie auto terug naar ons huisje, het voelt meteen als thuiskomen. Even gezeten en de ‘’wilde dieren’’ bekeken in onze achtertuin, leguanen, duiven, salamanders en suikerdiefjes. Mama moest wel even wennen aan al die ‘’ongedierte’’ haha.
Verder de middag even lekker aan het strand gelopen en de omgeving bekeken. Zo zie ik ook is wat van de omgeving. Iets wat ik ook niet had gezien.
Later op de middag nog even naar mijn appartement. Laten zien waar ik woon deze maanden zodat ze er ook een beeld van hebben. Ook wel fijn dat ze dat nu weten. We hebben mijn was gehaald want ze hebben op het park een eigen wasmachine. Scheelt mij weer wassen en geld uitgeven aan de wasserij haha. Dank je wel nog mama en papa haha.
Weer terug, hebben samen gekookt. Ook wel vreemd, zo kook je elke avond zelf en nu word het een keer voor me gedaan. Heerlijk dat ze er zijn. Tijdens eten toch wel een paar keer moeten kijken en zien of ze het echt wel waren. Maar toch zijn ze het echt.
’s Avonds heb ik papa en mama mee genomen naar de ‘’Pontjesbrug’’. Het was super om met ze daar naar toe te gaan. De brug is dan verlicht en super mooi om te zien. Even rondje gelopen en veel vertelt over de omgeving, bij een terrasje hebben we nog wat gedronken en nog gezien hoe de brug open ging. Mama en ik hebben een cocktail gehad Jolanda, dit is mijn nummer 5 denk ik nu haha.
Bij thuiskomst zat er een enorme kakkerlak op de slaapkamer van papa en mama. Gadsiedarrie.. Ik had ze tijdens boodschappen al vertelt dat ze insectenspray moesten meenemen voor het geval dat er een kakkerlak of andere beestjes waren. Komt mooi van pas nu.. met een veger en spray dat beest naar buiten gewerkt,zo… opgeruimd staat netjes.
Op het balkon zitten in de avond is al super mooi, muziek horen van het strand en gezellig samen borrel drinken. Heerlijk genieten deze dagen.
Zondag was de dag van de ‘’grote knip’’ en een kijkje nemen bij de ‘’kleine knip’’. Eerst nog even langs de Appiehein om nog wat drinken mee te nemen voor naar het strand.
De weg naar de grote knip is niet heel comfortabel en zeker niet dat je denkt dat je uit komt in een super mooi strand.
De ogen van papa en mama moesten jullie zien toen we er waren. Wauuw, mooi super he, jeetje wat mooi hahahahaah.. heerlijk aan het strand gelegen en samen met papa en mama vissen kijken tijdens snorkelen. Weer mooi verkleurd in de zon, ik ga dit keer winnen van mama met bruin worden. Op de terugweg hebben we gegeten bij de ‘’Buurvrouw’’. Ontzettend lekker gegeten daar en genoten van het samen zijn. ’s Avonds lekker niksen.. wel even samen een planning gemaakt van de week wat ik echt met ze wilde doen.
De maandag ; redelijk vroeg op gestaan en begonnen met heerlijk ontbijten met het verse brood van thuis. Daarna zijn we de was gaan doen. Langs receptie geweest en afspraak gemaakt om met dolfijnen te zwemmen. Woensdag gaan we dat doen. Deze dag was een rustige dag. Even nog aan het strand gelegen en later op de middag heb ik papa en mama mijn stage laten zien. Eerste indruk is dat het oud is en heel bijzonder om te zien. Ik vond het ook wel leuk om het ze te laten zien omdat ik het ontzettend fijn heb op stage, en dan is het ook fijn om te weten waar ik dan precies stage loop. Leuk om over het ziekenhuis te vertellen want inmiddels weet ik daar al wel wat van.
’s Avonds lekker thuis eten met elkaar en weer samen koken. Op tijd naar bed want de wekker van morgen is gezet en staat op 6:00 uur want mogen gaan we berg beklimmen. De ‘’christoffelberg’’.
Goede morgen wekker, ik mis je niet. Maar helaas hoor ik je nu wel om 6;00 uur. Toch ook niet heel erg omdat we vandaag een sportieve dag hebben. We gaan de christoffelberg beklimmen en daarvoor moet je vroeg opstaan om de warmte voor te wezen.
Eten, klaarmaken, veel drinken mee en gaan. Op naar het park in de buurt van ‘’westpunt’’. Eindje rijden.
Eenmaal aangekomen zijn we met de auto het park opgereden en bij de voet van de berg aangekomen. Drinken inslaan en met volle moed de berg op.
Gezellig zo de berg op, bijzonder om te lopen. Af en toe pauze omdat je ongeveer dood gaat van vermoeidheid en zweten maar we gaan stug door. Denk je bijna boven te wezen omdat het uizicht al prachtig is, moet je nog een heel eind lopen. Kleine beetjes meer werd het klim werk maar het was nog wel te doen. Nu dat toch echt het einde in zicht was begon het echte klimmen dan echt. Aan bomen vasthouden en proberen de rotsen op te komen. Mama bleef eindje beneden staan omdat ze bang was dat ze er niet meer af kwam. Papa en ik hebben de klimtocht tot aan boven afgemaakt. Eenmaal boven was het uitzicht echt fantastisch, daarvoor was de klim de moeite waard. Het hele eiland is boven op de berg te overzien, prachtig. Foto’s gemaakt en film voor mama zodat ze kon zien hoe het eruit zag. Niet veel later zijn we al weer richting beneden gegaan om te zien hoe het met mama ging. De klim naar beneden is toch ook best vermoeiend. Springen glijden en durven. Maar toen we weer bij mama waren hebben we samen de tocht naar beneden weer gestart. Voor mijn idee was de terugweg toch wel langer dan de heenweg, ik was natuurlijk ook al moe en kreeg wel last van mijn voeten. En de warmte kwam ook al weer door. We hebben in totaal 2,30 uur erover gedaan om naar boven en beneden te komen.
Bij aankomst beneden alle het drinken dat we hadden opdrinken en gelijk schoenen uit, alles deed wat zeer en de eerste blaren zaten bij mij al op de tenen haha.
Zweten dat we deden maar dat is best wel lekker om in beweging te zijn.
We zijn allemaal gelijk onder de douche gestapt toen we thuis waren en de kleren in de week gezet. Hè wat heerlijk, en een warme douche en weer opfrissen. Na de berg hebben we nog wat samen gedronken en ben meteen weer naar mijn huis gegaan om Lianne op te halen om geld te brengen naar Hato (vliegveld) voor onze vliegreis naar Bonaire.. Dit gaan we maandag doen.
’s Avonds nog wat gepraat thuis en daarna gauw weer naar papa en mama toe. We hebben die avond nog even over het strand gelopen bij Zansibar. Even de omgeving bekeken en langs het resort geweest waar Harrie en Jolanda ook hebben gezeten (chogogoo resort ).. toen zagen we het bewuste bankje waar Harrie en Jolanda op hebben gezeten toen ze moesten wachten op de bus, en waar ze verbrand waren.. Heel grappig om te zien. Natuurlijk daar ook nog een foto van gemaakt.
Woensdag hebben we om 11 uur met dolfijnen gezwommen mama en ik. Eerst een voorbereiding wat we wel en niet mochten doen. Daarna flippers passen en naar het water. Bleek even dat de dolfijnen er geen zin in hadden zeg. ‘’Time out’’ zeiden ze om de dolfijnen even wat ruimte te geven. En ja. Na 5 minuten mochten we met de flippers het water in. En denk je dat het makkelijk was met flippers aan en je handen niet te mogen gebruiken, nou nee zeker niet. Mama verdronk bijna en wij kwamen amper vooruit hahaha. Volgende keer maar een cursus volgen om met flippers te zwemmen. De dolfijnen zwommen overal langs ons heen en vond het best wel spannend. Veel leuke dingen mogen doen met de dolfijnen en heb er toch echt heel veel van genoten. Wat een intelligente beesten zijn het en wat voelen ze vreemd. Mama en ik hebben leuke foto’s meegenomen en er echt veel van genoten.
Na het dolfijn zwemmen zijn we nog even naar Willemstad geweest, door Otrabanda en Punda gelopen . lekker shoppen. Ontzettend leuke dingen gekregen van papa en mama en zeker een super mooie zwembroek voor papa gekocht hihi. Kaartjes gekocht maar inmiddels vergeten te schrijven in de tijd samen met papa en mama. Ik doe ze deze week op de bus, komen ze nog aan voor ik terug ben. Na het shoppen zijn we naar huis gegaan en hebben ons klaar gemaakt voor het eten.
We hebben gegeten bij Zansibar.. Daar kan je lekker eten en ook wel gezellig zitten. Even ontspannen.
De donderdag hebben we er een stranddag van gemaakt. Hebben gelegen bij Porto Marie . ontzettend mooi strand. Maar toen we die kant op gingen begon het toch onwijs hard te regenen, de straten lopen hier dan meteen vol en overal aquaplaning. Rustig rijden dus.. maar we hopen nog wel op mooi weer want we zijn onderweg naar het strand.
Toen we daar waren aangekomen was het droog en hebben er even heerlijk gelegen. Het water was niet zo helder als alle dagen want de zee was wat onrustig door het weer. Verder in de middag klaarde het op. En heb weer mooi kunnen bakken in de zon. Ben nog steeds bruiner dan mama
We zijn nog even gaan kijken bij een strand waar ik ook nog niet was geweest, namelijk de DaaiBooiBaai, op zich is het een heel mooi strand alleen er liepen wilde katten en het rook daar niet al te fris. Je zou er wel kunnen liggen op zich. We hebben daar wat gegeten.
Op de terugweg zijn we nog langs de ‘’Watervallen’’ geweest. Seta Boka’’.. Hele mooie rotsen waar het water tegen aan knalt. Heel leuk om te zien en het te mogen laten zien aan papa en mama. Ik was er namelijk al een keer geweest. Terug bij huis hebben we thuis gekookt.
Wat gaan de dagen snel zeg. De donderdag ook al weer voorbij en vrijdag is de laatste echte dag samen met papa en mama.
Vrijdag eerst even uitslapen. Daarna hebben we de eerste spullen van mij al weer terug gebracht naar mijn huis. Omdat morgen de auto weer ingeleverd moest worden. Even de spullen opgeruimd en zijn daarna door gegaan naar BOB auto was. Auto poetsen. Zoiets moeten we in Nederland ook hebben. Eerst door de wasstraat heen, allemaal blijven zitten want het word gedaan, daarna de auto nog even laten nadrogen door iemand die beneden staat, vervolgens ga je op een grote rollende band met de auto en mag je uitstappen en alle deuren open houden. De matten werden schoongemaakt, en ineens zitten er 3 mensen in je auto met een stofzuiger en een doek voor het interieur en de ramen. Ook de banden kregen een poetsbeurt, Schoner kon de auto niet worden. Je kan weer instappen en weg rijden. Aangezien de Albert Heijn naast de wasstraat zit, hebben we nog wat boodschappen voor mij ingeslagen zodat het mij weer scheelde te kopen de komende weken a maand hahaaha..
Terug bij huis hebben we ons klaar gemaakt want papa had als verrassing een fotoshoot van mama gekregen voor zijn verjaardag. We gingen de foto’s maken bij Porto Marie. Allemaal nieuw en leuk om met ze mee te maken, Ik mocht ook een paar keer bij op de foto.
Inmiddels zijn de foto’s binnen, het zijn wel super mooie foto’s geworden en mooi bewerkt.
Die avond hebben we voor de laatste keer gegeten bij Mambo beach. En wel bij een soort chinees. Niet al te druk en een nieuw restaurant, ook voor mij.
Wij hadden een wrap bestelt. Lekker toch. Ik lamsvlees en papa en mama Kip. Het duurde ten eerste erg lang en op een gegeven moment zo lang dat we eigenlijk wel weg wilden. Het personeel had dat door, zeiden steeds dat het er zo aan kwam, Ein-de-lijk, het kwam nog. Zag er netjes uit, mooi opgemaakt. Eerste hap genomen, mama was al niet heel erg tevreden haha, papa vond het wel lekker. Ik nam een hap en mijn mond begon toch te branden wooooooooww. Gelijk drinken maar het bleef maar branden, dacht eerst dat het aan mij lag maar ik heb een deel van mijn wrap opgegeten. We hadden en lol tijdens het eten, man o man. Papa wilde die van mij ook wel even proberen. Ik had hem gewaarschuwd en gezegd dat het pittig was. 1 hap gehad, duurde even maar daarna greep papa meteen naar zijn bier en dronk hem in 1 keer leeg hahaha, zo zegt papa. Zit de peperbus er nog in? Daarom duurde het zo lang, ze zijn de peperbus kwijt ahahahahahaha. Het eten vloog zo ongeveer over de tafel van het lachen, ik had inmiddels buikpijn gekregen van het lachen,
Papa heeft hem ook niet verder meer opgegeten, zoo heeeeeet niet normaal zeg.
Kwamen ze langs en vroegen ze: en smaakt het? Met pijn en moeite de lach inhouden en zeggen dat het naar wens was hahaha, wel hadden ze al door dat wij zaten te lachen om het eten hahaha.
Dat is ook 1 keer daar eten en daar hoef ik dus niet nog een keer heen.
Gauw drinken op drinken, betalen en gaaaaaan,, ajoohh mensen.
Thuis nog maar wat nadrinken en bijkomen van ons hete eten hahaha,
Mama is al wat begonnen met inpakken van de koffers, want ja, morgen gaan ze al weer weg.
We zijn na het eten wel vroeg op bed gegaan, morgen staat de wekker weer.
Zaterdag ochtend eerst nog als laatste keer met papa en mama gegeten. Mama is begonnen met inpakken en papa en ik zijn mijn spullen nog verder naar huis gebracht, want om 10 uur moesten we onze mooie auto weer inleveren. Helaas kon ie niet mee naar Nederland..
Mama en papa nog helpen met pakken en om 12 uur hebben we ons huisje verlaten. Zo jammer dat de tijd zo snel is gegaan. Maar ja, er is een tijd van komen en gaan en de tijd van gaan is nu gekomen helaas.
Voor bij ons op de parkeerplaats was de Amstelrace. Met wielrenners. Ze zouden om 8 uur al vertrekken om voor de warmte aan te wezen maar zijn pas om 11 uur vertrokken. Alles was wel afgezet en we hoopten maar dat we nog werden opgehaald door de bus hihi.
De laatste keer nog even over het strand gelopen en nog wat souveniertjes gekocht en daarna was het wachten op de bus. Nog even op het nippertje geskypt met Yvonne. Skype blijft leuk. En ze zijn lief om papa en mama op te halen van Schiphol die zondag morgen.
Om 14:00 uur kwam de bus en de laatste uren samen werden af geteld,
Aangekomen op Hato, inchecken en koffers inleveren. Duurde wel poosje dus hebben nog maar even kunnen zitten voor ze naar boven moesten.
Het afscheid is gewoon kut. Echt niet leuk. Nu blijf ik achter en gaan zij weer naar huis. Echt geen fijn moment. Dikke kus en knuffel en daar gingen ze om kwart voor 4 de roltrap op.. vreselijk..
Ik ben weer met de taxi naar huis gegaan en heb de hele avond met de gedachten bij papa en mama gezeten. Niks aan, ik wilde op dat moment ook naar huis, geen behoefte meer om te blijven. Maar ja ik moet nog even door.
Na nog een dag vrij te hebben gehad en beetje mogen meegenieten van het thuiskomen van papa en mama met de verziering van mama haar verjaardag moest ik maandag weer gelukkig aan het werk. Beetje weer afleiding aan mijn hoofd en het normale ritme krijgen in de weken.
Gelukkig gaat het nu weer goed en ik kan terug kijken op een super toffe week samen met papa en mama. Dit had ik niet willen missen en ben blij dat ze gekomen zijn.

Inmiddels zijn we weer een week verder en voor mij duurt het ook nog maar 5 week voor ik ook weer thuis kom. Ook wel weer een fijn vooruitzicht.
Nog een week werken en dan heb ik weer 2 week vakantie, wat een straf haha, dat word zonnen en bruin worden. Alhoewel het weer hier wel is omgeslagen, al paar avonden regen regen regen, en niet een klein beetje maar echt met bakken de lucht uit (nu hoor ik mama denken; dat valt dan wel heel hard) maar nee mama, het komt echt met veel regen tegelijkertijd naar beneden hahahaa 
Nog 5 dagen en dan heb ik 2 week vrij samen met Gilbert .. heeeeerlijk.. dat word ook weer genieten.. !!!

Tot een volgende ronde.
Na de 2 week vakantie komt weer een klein verslagje hoor. Dit is inmiddels een verslag geworden met 3560 woorden

Doeii doeii .. dikke kus en veel lees plezier