Beetje laat oepsieeee - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu Beetje laat oepsieeee - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sylvia Klaassens - WaarBenJij.nu

Beetje laat oepsieeee

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

08 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Ooh oeps, beetje laat met schrijven.. Maar dat komt omdat ik me zo vermaak hier en genoeg doe deze weken. Ik heb het echt naar me zin.
20 september lekker naar het strand geweest, heerlijk naar de kleine knip. genieten van het weer en van het strand. Ook dit is echt een mooi strand, vooral als je houd van vissen kijken want je kijkt je ogen uit hier. echt te mooi voor woorden. Dus papa, dat word met me snorkelen samen met mij..

In de week van 22 september was ik jarig.. Eerst Harrie (vriendje van mijn zus haha) al in het weekend ervoor en 22 september mijn zus jarig. Dus veel geskypt en dus toch bij de verjaardag geweest haha.. En ze hebben vanuit hier ook nog een cadeau gekregen. EEN TICKET NAAR APENHEUL haha.
Op de dag voor dat ik jarig was, heb ik een super lief kaartje gekregen van me zus Jolanda. Alsnog bedankt laiverd. Heel bijzonder dat ik een kaartje krijg vanuit Nederland helemaal naar hier
Maar nu komt het. 24 september was ik dus jarig. Normale dag hoor, gewoon werken zoals elke andere dag. Maar bij thuiskomst loop ik zonder nadenken zoals andere dagen naar boven, en loop de hoek om en daar hangen slingers en overal ballonnen. Hoe leuk. Het leukste van allemaal is dat mijn reactie op film is gezet haha, echt wel een leuke reactie. Super bedankt dames (Tania, Maaike en Jantien). Ook weer gekookt maar is voor me gekookt (Prei schotel hmmmmm). Ook dat was super om mee te maken om een verjaardag hier op Curaçao te vieren.
´s avonds hebben we nog even gezellig samen gegeten, een avond niet echt super lekker. Daarna nog even wat geborreld en overheerlijke tompoezen en slagroomsoesjes gehad. Toch nog een beetje verjaardags gevoel gehad, en zeker met de slingers.
Later in de week kreeg ik ook nog een super kaartje van mama en papa.. Dat doet me goed om te lezen. kreeg het beetje moeilijk maar zo zie je maar weer, dan mis je toch mensen van wie je houd. (L)
De rest van de week, verder met stage. De dagen vliegen echt voorbij.
Zo zit ik al in week 6 van de 15 weken stage..

27 september lekker samen met Marjan uit eten geweest bij Tinto bij de JantielBaai. Wat hebben we daar lekker gegeten zeg, Dat is een restaurant om zo nog is te eten. heerlijk met elkaar samen onze verjaardag nog geviert.
Bij thuiskomst waren de meiden al bezig met onze verjaardag vieren want we waren iets te laat thuis dan afgesproken. Maar we hebben zo lekker gezeten en gegeten daar, dat we de tijd niet meer in de gaten hadden.
Ze hadden onze cadeautjes al uit gepakt en opgedronken en gegeten hahahaha. Het was namelijk een fles safari en 2 chocolade repen. Maar ze hebben er van genoten. Nog even met ze mee gedaan en daarna naar bed om even bij te tanken van de week.
die zondag bijkomen, niks doen en genieten van het vrij zijn. Ook heel fijn hoor. Even verslagen maken voor school. Want ja, we zitten hier uiteindelijk voor school. Geeft niks, het weer is altijd goed, daar kan het niet aan liggen.

De week van 29 september tot 3 oktober was het hier Cultuur week. (felis siman di cultura) Dat betekend ; fijne cultuurweek.
Elke dag kregen we op het werk weer iets anders te eten en te drinken. Zo kregen we kokos met veel suiker(kokada), melk met suiker, warme chocolade, een lekkere pannenkoek met rozijnen (arepa di pampuna) en bonen gemixt met deeg en kaas..En heel zuur drinken. Maar ook daar moest bij vele suiker bij in. Echt een drankje om papa te laten drinken, je zal het heerlijk vinden papa
Echt lekker allemaal, heb alles gegeten en geproefd en ik heb niks gehad dat ik niet lustte. Heel leuk om mee te maken. Het kantoor is ook versierd speciaal voor de week. Ik zal er foto's van maken en met jullie delen.

Vrijdag avond 3 oktober zijn we op stap geweest met bijna alle dames van het huis. We zijn naar fullmoon party geweest bij het Cocomobeach. Ik was niet meer de BOB en kon gezellig drinken, thuis al wat glazen op. Tegen 11 uur naar het strand toe. Leuke gezellige reis al gehad hoor, maar toen kwamen we op plek van bestemming. Maaike de bocht om, kwam van de andere kant een taxi aan en de inrit was blijkbaar niet zo groot, en daarnaast bleek een greppel alla sloot te zitten. Ze wilde ontwijken en hop onze band ging over de reling heen. Even was het stil..... daarna maar is kijken hoe we er in zaten, taxichauffeur stapte uit, Jantien ook maar, Ik heel droog; nee mensen ik kan er niet uit want dan lig ik in de sloot. Het scheelde dus niet veel of we zaten op de kant in de sloot. Ik heb me kapot gelachen want ik had de situatie niet meer helemaal in de pen. We hebben het overleeft en we zijn er uit gekomen. De avond kon beginnen. Geen muziek voor mij maar gewoon net zo gek mee doen als de rest, Ik heb me prima vermaakt. heerlijk even een avond eruit. Wel een Lange lange nacht. Maar het was toch gezellig.. Echt super leuk gehad. maar laat op bed. Het was inmiddels half 5 toen ik mijn bedje zag. maar toen was het bij jullie al half 11 en al lang wakker.. Best bijzonder toen ik daar met mijn 'nuchtere'' hoofd aan dacht.
Maar zoals vaak, weer vroeg wakker na een zware avond en korte nacht. Brakjes en moe maar we gaan verder.
Die zaterdag zijn we naar Boka tabla geweest. Ik samen met Jantien, Maaike en Alex. We hebben genoten en gelachen. Hele mooie water rotsen gezien. Bijzonder hoe het water daar tegen aan knalt. Tussentijd regen gehad, daarna weer droog, bijzonder maar wel lekker op zich. Onderweg heuveltje op. net net niet genoeg gas erbij.. en oooooooh.... dat ging niet goed, achteruit heuvel weer af. Even schakelen en gas erop.. hop hop. Dit keer wel boven gekomen. hahaha
Toen we daar mee klaar waren zijn we nog even met z'n allen naar de Grote knip geweest, daar waren Marjan en Tania ook nog. Ook daar was op dat moment regen. Lang wachten tot we zon zagen en toch nog even lekker het water in geweest. Tot op heden is de Grote knip toch nog wel de mooiste wateren waar ik ben geweest.
Na ons dagje uit. PIZZAAAA eten.. heerlijk.
Wederom deze zaterdag avond ook op stap geweest. Dit keer naar Landhuis Brievengat. Verschillende podia's. Ook hier heb ik me weer goed vermaakt, Hele leuke foto's gemaakt hahaha.
Ook hier lag ik pas tegen kwart over 4 op bed, nadat ik mijn pizza nog heb op gegeten van wat ik die avond ervan over had. Lijk wel niet goed maar ging er goed in.
Deze zondag ochtend/middag werd ik pas om 14:00 uur deze tijd wakker.. Ik moest eerst is even nadenken of dit wel helemaal oke was maar ja, dit klopte. Weg zondag dacht ik. Het was een echte zondagse uitbrak dag.
Die avond hadden we met het hele ''huis'' een bbq georganiseerd. Ieder zijn deel in de organisatie, Erg leuk om met z'n allen even bij elkaar te zitten en er een gezellige avond van gemaakt. Niet laat op bed, want ik was moe moe. Deze maandag toch weer vroeg opstaan om naar werk te gaan. Had er toch wel moeite mee hoor die maandag.
Ik mag niet klagen want morgen is mijn laatste dag alweer van de week van stage, want dan heb ik al weer weekend.
Op stage gaat ook alles goed, veel leermomenten, veel mogen doen, voel me goed op de afdeling, morgen ook een gesprek om te zien hoe het gaat met mij. Ik maak me er geen zorgen om

Nog 23 dagen en dan komen papa en mama hier heen voor 10 dagen. Ik kijk er nu al erg naar uit. Heerlijk even 10 dagen ''vakantie''. maar voor ik het weet is het al weer zo ver.

Ik zal proberen weer wat meer te schrijven. maar zo zie je maar weer, als je het leuk hebt dan vermaak je je met alle tijden die je hebt. maar toch moet ik ook even tijd hier voor maken.

Tot een volgende keer

xxxx Drumi dushi.. ayoo



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

Hier op mijn blog zal vanaf 25 augustus mijn verhalen op komen te staan met wat ik allemaal ga beleven in Curaçao.

Actief sinds 12 Juni 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7557

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 December 2014

mijn stage in Curaçao

Landen bezocht: